10 Alimente ideale pentru primavara

Sezonul cald se apropie cu repeziciune si dietele incep sa ne dea batai de cap asa ca am pregatit un articol cu o lista de 10 alimente ideale pentru primavara care sper sa va dea cateva idei pentru a va adapta dietele.

10 Alimente ideale pentru primavara

1. Ceapa si usturoiul verde

Contin allicina, cu efecte antibacteriene, antivirale si antifungice, stimuleaza imunitatea si previn aparitia cancerului (datorita prezentei flavonoidelor, precum quercitina si antocianinele), protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, prin scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale (datorita prezentei vitaminelor antioxidante A si C si a unor minerale, precum manganul).

2. Verdeturile – Salata verde, spanac, urzici, stevie, leurda, loboda

Sunt surse importante de vitamine antioxidante (vitamina A si C), calciu, acid folic, fier si magneziu, beta-caroten, fitonutrienti si fibre. De aceea, au efect detoxifiant, reduc colesterolul si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, cresc imunitatea si scad riscul de cancer.

3. Ridichii

Contin o cantitate importanta de vitamina C (25% din doza zilnica recomandata), dar si vitamina B6 si acid folic, magneziu, calciu, potasiu si fibre. Au proprietati antibacteriene si antifungice, detoxifiante, anti-cancerigene, controleaza tensiunea arteriala si previn afectiunile respiratorii (astm, bronsite).

4. Fasolea verde

Extrem de bogata in carotenoizi si flavonoide, fasolea verde are un puternic efect de neutralizare a radicalilor liberi, efect anti-inflamator si de protectie impotriva bolilor cardiovasculare. Regleaza tranziul intestinal, datorita prezentei fibrelor si asigura un aport crescut de vitamine si minerale.

5. Capsunile

Bogate in antioxidanti, fibre, vitamine si minerale, capsunile sunt protectorul ideal al inimii, reducand riscul de hipertensiune arterial  si accident vascular cerebral. De asemenea, protejeaza impotriva cancerului, reduc riscul de alergii si astm, amelioreaza constipatia si depresia. Datorita continutului redus de carbohidrati si calorii, sunt ideale pentru dietele de slabit.

6. Ciresele

Sunt una dintre principalele surse de melatonina, un antioxidant care regleaza ritmul cardiac si somnul. De asemenea, contin antocianine cu rol anti-inflamator, care reduc riscul de cancer si boli cardiovasculare, precum si simptomele de artrita si guta.

7. Oul

Proteinele din ou sunt considerate proteine etalon, datorita continutului lor in aminoacizi. De asemenea, contine o multitudine de vitamine si minerale, la doar 80 de calorii.

8. Lactatele

Primavara este momentul in care valoarea nutritiva a lactatelor este cea mai mare. Lactatele si branzeturile semi-degresate raman o sursa excelenta de proteine, vitamina A si D si calciu.

9. Carnea de iepure

Contine putine calorii si grasimi, dar o cantitate importanta de proteine. Deoarece nu contine colesterol si are o cantitate mai mica de sodiu decat alte tipuri de carne, previne aparitia bolilor cardiovasculare.

10. Pestele alb

Contine proteine de calitate si putine grasimi, prevenind astfel aparitia obezitatii, cresterea colesterolului si dezvoltarea bolilor de inima. Este bogat in vitamine din complexul B, care stimuleaza imunitatea, protejeaza pielea si celulele. Continutul de iod si seleniu asigura buna functionare a glandei tiroide, iar fosforul mentine sanatatea oaselor.