Afla cum poti defiscaliza o casa de marcat de care nu mai ai nevoie

Odata cu aparitia noilor case de marcat cu jurnal electronic a aparut si nevoia de a defiscaliza casele de marcat vechi si de a le inlocui cu acestea. Partea mai putin buna este ca nu poti arunca pur si simplu casa de marcat si sa o inlocuiesti, ci trebuie sa treci prin o serie de pasi.

Pentru a intelege mai bine procesul de defiscalizare, o sa mentionez faptul ca printre cele mai frecvente operatii efectuate pe casele de marcat se numara raportul detaliat pentru produsele vandute, anularea unui bon fiscal si declaratia pe zero privind casa de marcat neutilizata. Important pentru acest articol este ultimul punct deoarece de aici intelegem ca o casa nu poate sa fie aruncata pur si simplu, ci atata timp cat este inscrisa pe numele firmei tale, tot trebuie sa faci rapoarte pentru ea.

Asa cum spunea, procesul despre care vorbim in articolul acesta se refera la defiscalizarea casei de marcat si este realizat cu ajutor informatiilor culese din mai multe surse printre care si www.tehnicafiscala.ro.

Defiscalizarea casei de marcat nu este optionala si aceasta trebuie facuta neaaparat in cazul in care decideti sa renuntati la ea. Obligativitatea acestui proces este data de faptul ca ea este inregistrata in evidentele ANAF avand un numar unic de identificare activ si din moment ce nu mai este folosita trebuie anulat. In caz contrar, trebuie sa depuneti in fiecare an declaratia pe zero privind casa de marcat neutilizata despre care am mentionat mai sus.

Acest proces de defiscalizare este format din doua etape. Prima etapa este predarea memoriei fiscale si a unui proces verbal catre ANAF, iar cea de-a doua este anularea numarului alocat de catre DFP (Directia Finantelor Publice).

Ce trebuie sa contina dosarul pentru defiscalizarea unei case de marcat?

Copie după:

  • Certificat de inmatriculare societate comerciala;
  • Certificat fiscal.

Original:

  • Cartea de Interventii;
  • Registrul special al casei de marcat;
  • Cerere ANAF – document tip;
  • Act identitate reprezentant societate;
  • Delegatie a persoanei care preia memoria fiscala.

Și copie și original:

  • Declaratie de instalare ;
  • Numar ordine ANAF.

De retinut: casa de marcat trebuie sa fie in stare de functionare si dotata cu rola de hartie si cablu de alimentare.

Sper ca aceste informatii sa te ajute pentru a evita eventualele neplaceri care pot aparea in cazul in care sunt legi pe care nu le stii si nu ai fi defiscalizat casa de marcat dupa cumpararea uneia noi. Iar daca procesul ti se pare prea complicat pentru a-l face singur, intotdeauna poti apela la o firma care se ocupa cu astfel de servicii precum sunt cei de pe site-ul carora am luat si noi informatiile.