Organizarea timpului si a bugetului in relatia de cuplu

Organizarea timpului si a bugetului in relatia de cuplu sunt doua componente care pot sa conduca foarte usor spre diferite conflicte intre parteneri.

De obicei, debutul unei relatii in care partenerii sunt fermecati de dragostea pe care si-o poarta, de lucrurile unice pe care le descopera unul la celalalt este urmat de intampinarea unor dificultati ca lipsa timpului liber, ore prea multe de munca, numeroase responsabilitati etc. Din acest punct pornesc reprosuri din partea ambilor parteneri, care se plang unul celuilalt ca nu mai li se mai acorda suficienta atentie. De cealalta parte, in relatia maritala, aparitia primului copil determina femeia sa isi centreze atentia doar asupra lui, neglijandu-si involuntar sotul. Intervine starea de oboseala care poate provoca la randul ei, alte stari negative ca: irascibilitate, gandul ca timpul este prea scurt si tot ce isi propune sa faca nu se realizeaza.

Un prim stadiu in organizarea timpului este analizarea si stabilirea prioritatilor. Partenerii trebuie sa analizeze impreuna modul in care se desfasoara o zi obisnita si sa observe lucrurile care nu sunt atat de importante, care suporta amanare sau care pot fi eliminate din programul zilnic. Este esential sa-si stabileasca un plan pe termen scurt, mediu sau lung cu toate activitatile urgente pe care trebuie sa le desfasoare si cu cele mai putin importante. Stabilirea prioritatilor este o modalitate de a ajuta partenerii sa castige timp.

relația de cuplu

Distribuirea atributiilor intre parteneri reprezinta o alta etapa in organizarea timpului. Este indicat ca fiecare partener al cuplului sa aiba anumite responsabilitati legate de gospodarie, pentru a nu lasa sarcinile doar pe unul singur, trebuie sa discute si sa le imparta intre ei. Ca sa aiba mai mult timp pentru ei, partenerii trebuie sa fie inventivi si sa gaseasca diferite solutii pentru a castiga timp.

Pentru evitarea conflictelor in legatura cu petrecerea timpului liber este bine ca partenerii sa discute despre acest aspect si sa tina cont de urmatoarele lucruri: cand au timp liber sa incerce sa-l valorifice facand lucruri care le plac (plimbari, excursii, teatru, cinema, practicarea unui sport si altele), sa lase grijile la locul de munca si sa-si faca viata de cuplu cat mai buna, sa se bucure de relatiile cu ceilalti, sa comunice despre relatia lor, sa-si daruiasca reciproc sprijin afectiv-emotional pentru ca relatia sa fie pe deplin satisfacatoare si sa dea rezultate.

Banii sunt cu certitudine un domeniu puternic si controversat care poate sa destrame multe relatii. De aceea, este bine ca nici unul dintre parteneri sa nu ascunda venitul exact de celalalt. Modul de a manageria bugetul in cuplu este pe departe cel de a calcula care dintre parteneri castiga sau munceste mai mult sau pentru a scoate in evidenta inegalitatile dintre ei, dimpotriva, acestia trebuie sa-si atribuie o valoare la ceea ce fac, pentru ceea ce sunt, a muncii si timpului petrecut la serviciu in raport cu satisfactiile personale. Este esential ca ei sa constientizeze inca de la inceput, de cat buget are nevoie o familie pentru a functiona cat mai bine (chirie, incalzire, asigurari, achizitionarea unei locuinte, mancare, imbracaminte, iesiri etc), astfel, sa se calculeze veniturile si sa se imparta tuturor membrilor, pentru a se cunoaste exact cheltuielile. In administarrea bugetului este extrem de utila elaborarea unei liste cu toate cheltuielile enumerate in ordinea importantei lor.